ALLMÄNNA VILLKOR

Du som handlar hos Yllet och Rutan måste ha fyllt 18 år och genomförd beställning innebär att du godkänner butikens köpvillkor. Jag reserverar mig för eventuella fel i produktspecifikationen. Jag kan inte garantera att bilden återger varans exakta utseende, färgåtergivelsen kan exempelvis variera beroende på skärmens kvalitet och inställningar. Jag reserverar mig för felaktigt lagersaldo, slutsålda varor och felaktig prismärkning. Följ alltid tillverkarens skötselråd av din vara. Kontakta mig gärna om du har frågor.

FRAKT OCH LEVERANS

Alla beställningar skickas fraktfritt och jag skickar de flesta försändelser som PostNord varubrev (väldigt stora beställningar kan komma att skickas med tjänsten Skicka lätt). Jag skickar endast inom Sverige och paketet levereras oftast på tre till fem arbetsdagar. Du som kund ansvarar för att se till att den adress du uppger vid köptillfället är korrekt. Kontrollera att du skrivit rätt telefonnummer och e-postadress så att försändelsen blir aviserad om den är för stor att delas ut i brevlådan och istället skickas till ombud.

EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER

Du har 14 dagar på dig att hämta ut en försändelse hos ditt ombud, därefter returneras den automatiskt. Om du ska resa bort eller flytta, tänk på att jag inte kan stoppa eller dirigera om försändelser som ligger hos ombudet. För paket som inte hämtas ut och går i retur till oss faktureras du som kund 250 kronor.

ÖPPET KÖP

Du har full returrätt under 14 dagar från det att du tagit emot din försändelse (räknas från den dag den nått ombudet) enligt distanshandelslagen. Varan som returneras ska ligga i sitt originalemballage och alla lappar måste sitta kvar. Du som kund står för returfrakten och ansvarar för att försändelsen kommer fram (skicka gärna med PostNord-tjänsten Skicka lätt som är ett prisvärt spårbart alternativ). Packa varan noga, trasiga varor tas inte i retur, och uppge ditt ordernummer i returen. Köpesumman återbetalas inom 30 dagar från att jag tagit emot returen. Innan du returnerar en vara skicka ett mejl till sonja@ylletochrutan.se så vet jag att paketet är på ingång. 

BYTE

Du får gärna byta en vara om den inte passar, gör bara ett nyköp på det du vill byta till och skicka tillbaka det du inte vill behålla (läs avsnittet ovan för instruktion vid retur). Om du inte vill ligga ute med dubbla kostnader kan du få en tillgodokod istället för att vänta på återbetalning av första köpet. Hör av dig så löser vi det.

REKLAMATION

Meddela mig omgående om du behöver reklamera en vara. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet och går inte det ersätts du med en likvärdig vara om sådan finns tillgänglig. I annat fall får du pengarna tillbaka.